PATCH 2018/07/26

NEXT PATCH 1.51 | 日本語パッチノート


みなさん、こんにちは、

まず、NEXTのゲームプレイに時間を費やし、遭遇した問題について私たちに知らせてくださった皆さん、ありがとうございました。(また、早期に修正を確認するためにExperimental支部にオプトインしたPCの方々には特に)。何千人ものプレイヤーが宇宙の旅を始め、旅を続けるのを見るのは圧倒的です。

私たちは今回、PCにアップデート1.51をリリースしました。これには以下の修正が含まれています。これらの修正は、できるだけ早く他のプラットフォームに展開していきます。

 

BUG FIXES


  • 一部の技術項目を部分的に修復した後に保存したプレーヤーが、そのsavegameを読み込めないという問題を修正しました。ゲームが再保存されていない場合は、進行状況が失われていないことを確認して回復します。
  • メモリ破損によるクラッシュを修正
  • アニメーションシステムのクラッシュを修正しました。
  • 貨物船でセーブする際のクラッシュを修正しました
  • 艦隊がなくても艦隊の遠征が終わったときに発生したクラッシュを修正しました
  • いくつかのメモリリークを修正
  • マルチプレイヤーでのワープ後、プレイヤーが宇宙ではなく惑星に出現する可能性がある問題を修正しました
  • 貨物基地が間違った位置にある問題を修正しました。
  • ビルドに使用できるものがない場合、ビルドメニューがクラッシュする可能性がある問題を修正しました。
  • チュートリアルの反物質段階でプレイヤーが反らなくなる問題を修正しました
  • チュートリアルの密閉シール段階で別のシステムと同じようにミッションの宛先が誤って報告されるという問題を修正しました
  • Exosuitのメインインベントリにインストールされたアップグレードモジュールが正しく保存されないという問題を修正しました。
  • 互いに近接して配置されたポータブルリファイナーがインベントリを共有する問題を修正しました。
  • 一部の船の操縦席が継続して開閉する問題を修正しました。
  • コントロールページから新しいコントロールが見つからない問題を修正しました
  • クリーチャー・ルーチンのクラッシュを修正
  • 複数のプレイヤーが製錬所に弾薬を入れたときのクラッシュを修正
  • ミッション報酬を受け取ったときに時折起こるクラッシュを修正
  • グラフィックスオプションメニューで異方性フィルタリング設定を調整するときのクラッシュを修正
  • ジオメトリストリーミングの潜在的なクラッシュを修正
  • AMD GPUのテクスチャキャッシュの改善
  • 一部のプレイヤーがまだインベントリ内にベンダーでは使用できなかった物理的なナノを持っていた問題を修正しました
  • 廃止されたプレイヤーのナノテクノロジーを解体すると、廃止されました。宇宙ステーションの新しいアップグレードにナノを費やします。
  • 古い基地の修復を通してプレーヤーを導くチュートリアルミッションを追加しました。
  • プレイヤーがクリエイティブモードでフリゲートターミナルを構築できない問題を修正しました
  • S-Classの外観が変更された問題を修正しました。
  • プレイヤーが貨物基地に貨物基地の紛失に対する補償を得るために貨物船にベースキャッシュを構築できなかった問題を修正しました。
  • 一部のExosuitテクノロジがObsolete Technologyに変換されないという問題を修正しました。既にアップグレードされているゲームを保存するためにこれは遡及して適用されないことに注意してください。
  • セーブアップ中に古い物質と新しい物質とのマッピングが改善されました。既にアップグレードされているゲームを保存するためにこれは遡及して適用されないことに注意してください。

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PSA: Don't choose to transfer your base when claiming a pirate freighter (at least on Switch)

I play on Switch and this might be a Switch-specific bug, but wanted to post a warning to others just in case: I spent 20+ hours over a couple of weeks save-scumming for an S class pirate freighter. After dozens of space battles and a disheartening number of C classes, I finally found an S class. I went up to the captain to claim the ship, elected to transfer the base from my current freighter to my sweet new S class pirate freighter…and the game crashed. Restore point and autosave were from prior to defeating the freighter and it had changed to a C class when I reloaded and tried again.

It was pretty damn devastating…

So I dismantled my current freighter base and as a test I tried claiming the next pirate freighter I encountered (C class…of course), and sure enough I had no problem when I chose to claim the freighter and said “no” to transferring my existing base.

Like I said, maybe it’s only a Switch problem but pretty horrible if you encounter it. Especially since my base isn’t all that special so if I knew the bug existed, I gladly would’ve ditched my existing base.

Importantly in my test I accidentally left a couple materials from dismantling my freighter base in the core freighter storage, so I got an additional warning about the freighter inventory before the base transfer question. So out of paranoia I’m leaving 1 carbon in my freighter inventory so the next time I find an S class, I’ll be replicating the exact scenario where it didn’t crash. But my guess is the inventory warning doesn’t matter.

FWIW I have reported the bug on ZenDesk, not the most critical bug but pretty frustrating for people in my situation.

submitted by /u/TriforksWarrior
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Is griefing/trapping possible?

Did I get griefed?

Storytime:

I joined a Nexus mission to kill monstrosities, one other person initialised it, so I got transported to one of their systems.

We left off to one of their systems, where they had a base.

As soon as I landed, it weirded me out because it was an extremely violennt heat planet with heat storms & volcanos. Not the best place to build a base.

I couldn’t properly locate the facility where the eggs where, so it took me a while. I ended up following the mission leader to a spot with 2 landing pads and a short range teleporter. He pointed me there, basically, and I thought he was about to help me (having built a base at the facility maybe).

When I stepped in I teleported into an area full of either landing pads or flooring (couldn’t tell properly), with the other end of the short range teleporter having no power, and me taking extreme heat damage (I saw it was very high up, might have been the top of a vulcano?).

Next thing is I died, and was back at the nexus.

I’m a very new player, what happened?

  • TL;DR: Did someone built a one way short range teleport and grief me by baiting a nexus mission?

Edit: Spelling.

submitted by /u/Husonaut90
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Community

In light of the Orbital update: I'm going to start a new game. Should I just start with all blueprin...

To elaborate, I’ve “only” played like 60 hours, most of which were just cruising and chatting with a friend.

So, I’m asking long time players, are there any major downsides to doing this (see title)?

I do enjoy gathering materials and researching planets, flora and fauna. I just don’t want to have to do a specific mission or what have you just to get a fireplace or chair for my base.

Good comparison would be Fallout 4. I love gathering materials and resources to craft stuff and improve my base and my allies. I just don’t want to spend that same amount of time just to gather the recipe of something I want to craft, if that makes sense, which, given Fallout 4’s scale is obviously a lot less of an issue than NMS.

submitted by /u/VickiVampiress
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