PATCH 2018/08/30

NEXT PATCH 1.58 | 日本語パッチノート


UPDATE


  • セーブスロットごとのマルチプレイヤーに対するユーザー権限を追加しました。可視性の設定、ダメージ+ベースの編集は、すべてのプレイヤー、友人のみ、または誰にも適用するようにカスタマイズすることができます。
  • 地形の編集システムを改善し、地形を再生成する機会を減らしました。このシステムのさらなる改良が進んでいます。
  • プレイヤーの宇宙船の軌跡のビジュアルを改善しました。
  • 惑星NPCからの使命プールに考古学ミッションを追加しました。
  • 非常に大きなセーブゲームを持つプレイヤーが節約できない問題を修正しました。
  • セーブゲームの読み込みを妨げるいくつかの問題を修正しました。
  • マルチプレイヤーで情報を間違って同期した問題を修正しました。
  • ミッションマーカーが間違った宛先にアタッチされる可能性のあるいくつかの問題を修正しました。
  • リファイナーおよび一般在庫システムに関するいくつかの問題を修正しました。在庫管理のピックアンドドロップシステムを改善しました。
  • より高い解像度で雲に視覚障害が発生する問題を修正しました。
  • 惑星の大気を出るときにジオメトリの流れが一時的にクラッシュする
  • 雲の影が反射のレンダリングを妨げる問題を修正しました。
  • テッセレーションされた地形と非テッセレーションされた地形との一貫性が向上しました。
  • 惑星を離れるときのパフォーマンスが向上しました。
  • さまざまなメモリ節約により、全体的な安定性が向上します。
  • さまざまなパフォーマンスの最適化。
  • プレイヤーがブラックホールを通過するのを防ぐことができる問題を修正しました。
  • プレイヤーが戦闘してポータルの反対側につかれてしまう問題を修正しました。
  • メモリにロードされていないときにプレイヤーが貨物基地に入ることができた問題を修正しました。
  • マルチプレイヤーでゲームをプレイするときに、不適切なシステムでゲームを開始する可能性がある問題を修正しました。
  • 膨大な数のSentinel Dronesが発生する可能性のある問題を修正しました。
  • NEXTを保存したプレイヤーがExosuitを完全にアップグレードできなかった問題を修正しました。
  • 貨物船の乗組員が経糸で競技を変更する問題を修正しました。
  • プレイヤーの船がマルチプレイヤーの同じランディングパッドに出現する問題を修正しました。
  • 戦闘機の戦闘がマルチプレイヤーで正しく同期されないケースがいくつか修正されました。
  • プレイヤーが他のプレイヤーの貨物船に着陸できないという問題を修正しました。
  • プレイヤーが所有していない貨物船長とのやりとりに影響を与えるいくつかの問題を修正しました。
  • プレイヤーの艦隊の能力と比較して遠征の長さ、難易度、報酬が正しく調整されなかった問題が修正されました。
  • マーカーにタグを付けている間にプレイヤーが船/エキソクラフトを終了する問題を修正しました。
  • 船が貨物船に着陸してON PLANETと表示される問題を修正しました。
  • 分析バイザーを通して見たときにプレイヤー船が間違った情報を持つ問題を修正しました。
  • Sentinelsが分析バイザーを通して見たときに発見されていないクリーチャーとして現れる可能性のある問題を修正しました。
  • 分析バイザーに表示されている惑星座標を計算するために使用された軸を修正しました。
  • 貨物船を持っているプレイヤーが他のプレイヤーをマルチプレイヤーでワープしてシステムに陥らないようにする。
  • 荷物が貨物船に積み込まれたときに、荷台のライトが正しく点灯/消灯しないという問題を修正しました。
  • さまざまなテキストの修正。

 

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NMS Q&A thread! Ask questions, provide answers or just submit a tip. We hope this helps our valu...

This post will be refreshed every few days. The old post are still available for answering questions in those post.


Below are a few popular questions that we’ve received from our past FAQ thread. As always we ask that everyone be respectful and we welcome everyone’s contribution so have fun!

Q- I’m keen to start a new passive money making pursuit. What are some good ideas or guides post-Waypoint?

A#1-Gold farm, then take that stack and sell it at a terminal (not traders) in systems that sell gold. Sell all your gold to the terminal and crash the economy. Then buy it all back at 80% off discount. You just got free money and keep all the gold. All this takes is an initial investment on a gold farm, then you carry all that gold with you and just sell/buy back when you get to another system that sells gold. With 50 stacks in my ship’s cargo hold, I can make somewhere around 150 million units in each system I do this in.

A#2-Start a Farm, Fusion Igniters or Statis Devices Farm which will increase your profits to 100- 200 mil fairly quickly and you can even send out multiple freighter missions which will help you get aronium, magno-gold, Enriched carbon and more which will increase the profits even more.

A#3-Quickest way I’ve found to make a TON of units: Harvesting Storm Crystals. Find a VERY hot planet that has frequent fire storms. DURING STORMS ONLY – you can see the bright white light from Storm Crystals if you fly around low enough. Fly to them, land, quickly harvest them, get back in your ship and fly to the next before you burn up. Q-Where can I post ships and other cool stuff that I want to share with the public? A-You can always post on this sub and now the NMSGlyphExchange is live! Q-How do I get the Advanced Mining Laser? I don’t have the option to craft one, and the multi-tool upgrade vendor at the space station doesn’t have the blueprint for sale.

A-In order to get it, you have to look for the blueprints in crashed ships or abandoned facilities. You get it from the main story (awakenings) or you can buy it on the anomaly.

Q-What do I actually do in the game? I finished the tutorial, is there anything else beside gathering stuff, building a base and repeat?

A#1-It’s really whatever you want, there’s a base story, (assuming you haven’t completed it already), follow the quest log and you’ll figure it out, but things You’d want to do for end game? You can collect multiple multitools, ships, built a fleet for your freighter, etc.

Q-Is there a planet that is populated by many players, and they built their base close to each others like a city?

A- Yeah its the Galactic Hub Project, Its a place where many people have bases and each day the numbers grow. Please help yourself. There are many factions in NMS that do this, even NMS Pirates Hub.

Q-I’m still pretty early into the game, just making my way to the center of the galaxy, what should I be spending my credits on?

A-Go hang around a outlaw/pirate trading post. Cheapest S-class start at around 8-8.5 million without a trade-in. I recommend Vikeen pirate, as then you have two good and 1 remote chances at high-maneuverability S-class: fighter, solar, exotic.

submitted by /u/liftheavy2003
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Are there any new worthwhile ways to get the max credits back down by purchasing items? I’m finally at the cap and find that not being able to sell items is a downer.

I’ve thought of buying ships to scrap but that seems wasteful. I could imagine it as a business loss in game though.

I wish we could donate items to some kind of product slot machine or massive project. I stopped selling my lucrative items a long while ago to postpone this issue.

submitted by /u/Randaximus
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