PATCH 2018/08/10

NEXT PATCH 1.55 | 日本語パッチノート


BUG FIXES


  • UIのメモリリークを修正しました。
  • 貨物船との衝突を修正
  • 特定の惑星に影響を与えたクラッシュを修正
  • 借用されたExocraftでレーストラックを作成中に発生する可能性のあるクラッシュを修正しました
  • 全体的な安定性を向上させるためのテクスチャメモリ使用量の削減
  • プレイヤーがThe Purgeミッションで立ち往生する問題を修正しました
  • ゴースト・オブ・ザ・マシーンのミッションでプレイヤーが詰まってしまう問題を修正しました。
  • マインド・アークで復帰している間にプレイヤーが間違ったミッションを受け取る問題を修正しました
  • Sentinelsが最終的なWeapon Specialistミッションを完了しなかった場合、プレイヤーを永遠に追いかける問題を修正しました。
  • 特定の発見された建物で対話や報酬を繰り返す問題が修正されました(トラベラーの墓地と門のグリフを含む)
  • プレイヤーに、NEXTにアップグレードしたときに在庫を拡大するチュートリアルに参加していた場合に、そのセーブをアップグレードして主要なミッションを持たない問題を修正しました
  • プレNEXTセーブがベースコンピュータアーカイブミッションにアクセスできない問題を修正しました。
  • 存在しないベース部分がガイドに表示される問題を修正しました
  • レガシーセーブがマイクロチップのレシピ、ラージリファイナーといくつかの先進的な生存製品を知らないという問題を修正しました
  • 貿易商品が宇宙ステーションで販売されなかった問題を修正しました
  • プレイヤーの船がマルチプレイヤーで撃たれる問題を修正しました。
  • ブループリントアナライザで一部のベース部品が利用できない問題を修正しました。
  • チュートリアルのナビゲーションデータを使用する前にプレイヤーが亡くなった場合、プレイヤーが立ち往生する問題を修正しました
  • 高温/低温保護アップグレードのラベルが間違っていた問題を修正しました。
  • Efficient Launch Thrusterアップグレードが宇宙ステーションで学習できない問題を修正しました。
  • ビルドパーツに起因する地形の編集がマルチプレイヤーで再現される問題を修正しました
  • 他の基地にある基地コンピュータを削除できないという問題を修正しました。
  • 同じランディングパッドにすべての船舶が出現する問題を修正しました
  • 不正確なリファイナーレシピの数を修正しました
  • 利用可能なリファイナーレシピを拡大
  • 埋め込まれた技術モジュールからナノを得るチャンスを取り除いた
  • いくつかの状況で暴風雨の頻度を減らしました
  • 発射燃料のコストをわずかに増加させましたが、1つのキャニスタでスラスターを完全に補充しました
  • ノーマルモードでは、ハザードおよびライフサポートの燃料使用量の基本料金がわずかに減りました
  • Sentinelの無人機がプレーヤーを調査する半径をわずかに縮小
  • 分析バイザーで発見をスキャンするのに必要な時間を短縮
  • 宇宙ステーションに搭乗したときのジェットパックの充電率の向上
  • No Man’s Sky NEXTがリリースされて以来、農場は実世界の時間(ゲーム時間ではなく)で成長しており、あなたがゲームから離れている間も農場が成長し続けることができます。結果として、栽培時間+価格が調整された。
  • 空間異常マーカーをモデルの中心ではなく異常の入口に配置した
  • ミッションマーカーが正しいベースに付かないという問題を修正しました。
  • 放棄された建物の周りのハミングする卵の数を減らしました
  • レインオーディオに関する問題を修正しました
  • ターゲットタギングUIにオーディオを追加しました
  • 大物に関する自動調整システムのバグを修正
  • 生物的恐怖のクリティカルヒットゾーンの削減
  • クリーチャーが凍結する原因となるクリーチャーの複製の問題を修正しました。
  • マルチプレイヤーでクリーチャーを殺すときに、正しいプレーヤーにmorditeが与えられないという問題を修正しました。
  • 3人称のカメラが鈍くなる可能性のある問題を修正しました
  • サバイバルモードでプレイを再開したプレイヤーが生命維持装置を持たず、すぐに再び死亡する問題を修正しました。
  • ナーダとポーロのミッションの一部に翻訳されていないテキストが含まれていた問題を修正しました
  • NPCによって与えられた手続きミッションの一部が翻訳されていないテキストを持つ問題を修正しました。
  • いくつかのエキゾチックなバイオモールが間違って天気を細かいか穏やかに報告した問題を修正しました
  • 椅子がテキストを正しく表示しないという問題を修正しました。
  • 起動燃料チュートリアルが正しく起動しなかった問題を修正しました。
  • ミッションアップデートメッセージの不正確なタイミングの数を修正しました。
  • トーチを起動してもクイックメニューが閉じない問題を修正しました。
  • Infra-Knifeの加速器発射体がプレーヤーの船の後ろから発生するという問題を修正しました。
  • マルチプレーヤーで他のプレイヤーに貨物船が見えないという問題を修正しました
  • 遠征が間違ったプレイヤーにマルチプレイヤーに報いるいくつかの問題を修正しました
  • 艦隊フリゲートが探検の完了時に間違った場所に戻るという問題を修正しました。
  • はしごに乗っている間に1人称と3人称のカメラを切り替えると、プレーヤーのアニメーションが壊れるという問題を修正しました。
  • NEXTにアップグレードした直後にセーブをリロードした後にプレーヤーがメインメニューにアクセスできない問題を修正しました
  • PCでは、Pキーを押すと、オプションではなくログが開きます。Escのデフォルトのオプションは引き続きオプションです。
  • Korvaxの目のテクスチャが整列しない問題が修正されました。
  • 落ちるアニメーションが再生されないという問題を修正しました。
  • 水泳中にスライドアニメーションをプレイする問題を修正しました
  • 特定の状況でプレーヤーがマルチツールを起動または再ロードするのを止める問題を修正しました
  • Multi-Toolレーザーが間違った方向に曲がる問題を修正しました。
  • 分析バイザーに入っている間にマルチツールがちらついてしまう問題を修正しました。
  • 特定のタイムゾーンでプレイヤーにいくつかの問題を修正しました

 

関連記事

NMS Q&A thread! Ask questions, provide answers or just submit a tip. We hope this helps our valu...

This post will be refreshed every few days. The old post are still available for answering questions in those post.


Below are a few popular questions that we’ve received from our past FAQ thread. As always we ask that everyone be respectful and we welcome everyone’s contribution so have fun!

Q- I’m keen to start a new passive money making pursuit. What are some good ideas or guides post-Waypoint?

A#1-Gold farm, then take that stack and sell it at a terminal (not traders) in systems that sell gold. Sell all your gold to the terminal and crash the economy. Then buy it all back at 80% off discount. You just got free money and keep all the gold. All this takes is an initial investment on a gold farm, then you carry all that gold with you and just sell/buy back when you get to another system that sells gold. With 50 stacks in my ship’s cargo hold, I can make somewhere around 150 million units in each system I do this in.

A#2-Start a Farm, Fusion Igniters or Statis Devices Farm which will increase your profits to 100- 200 mil fairly quickly and you can even send out multiple freighter missions which will help you get aronium, magno-gold, Enriched carbon and more which will increase the profits even more.

A#3-Quickest way I’ve found to make a TON of units: Harvesting Storm Crystals. Find a VERY hot planet that has frequent fire storms. DURING STORMS ONLY – you can see the bright white light from Storm Crystals if you fly around low enough. Fly to them, land, quickly harvest them, get back in your ship and fly to the next before you burn up.

Q-How do I get the Advanced Mining Laser? I don’t have the option to craft one, and the multi-tool upgrade vendor at the space station doesn’t have the blueprint for sale.

A-In order to get it, you have to look for the blueprints in crashed ships or abandoned facilities. You get it from the main story (awakenings) or you can buy it on the anomaly.

Q-What do I actually do in the game? I finished the tutorial, is there anything else beside gathering stuff, building a base and repeat?

A#1-It’s really whatever you want, there’s a base story, (assuming you haven’t completed it already), follow the quest log and you’ll figure it out, but things You’d want to do for end game? You can collect multiple multitools, ships, built a fleet for your freighter, etc.

Q-Is there a planet that is populated by many players, and they built their base close to each others like a city?

A- Yeah its the Galactic Hub Project, Its a place where many people have bases and each day the numbers grow. Please help yourself. There are many factions in NMS that do this, even NMS Pirates Hub.

Q-I’m still pretty early into the game, just making my way to the center of the galaxy, what should I be spending my credits on?

A-Go hang around a outlaw/pirate trading post. Cheapest S-class start at around 8-8.5 million without a trade-in. I recommend Vikeen pirate, as then you have two good and 1 remote chances at high-maneuverability S-class: fighter, solar, exotic.

submitted by /u/liftheavy2003
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Getting Oxygen from a Freighter Base

Hey all. If you like to use a freighter as you primary base, and you don’t want to go through all the trouble of building a planetary base to get your Oxygen, it’s possible to get it entirely from your freighter! Here are the steps for a net gain of 2250 Oxygen, and you can of course scale up for your needs.

1) Collect 250 Nitrogen gas from a Stellar Extractor room. Yes, these things are actually useful! (Okay, and they are also known to be a bit buggy, but i am able to do this rather reliably. I’ll go over the bugs i’ve encountered and how to deal with them below.) To get Nitrogen from these things, park your freighter in a RED star system the day before. It’ll be ready when you start up NMS next time.

2) Harvest 3 Echinocactus plants from your Cultivation Chambers. Echinocactus is the most efficient since it gives you 100 per plant, but any of these will work: Star Bramble, Fungal Cluster, Echinocactus, Solar Vine, Frostwort, or Gamma Weed. You’ll need a total of 250 of whichever crop you have.

3) Grab 25 Chlorine and 50 Condensed Carbon from storage. Have 150 Oxygen on hand.

4) Go to your Refiners and start refining! Note that these are all “net gain” recipes, meaning that you don’t lose any of your starting materials. The extra Chlorine and Condensed Carbon can go back into storage for next time.

Refine 50 Condensed Carbon + 100 Oxygen -> 300 Condensed Carbon.

Refine 25 Chlorine + 50 Oxygen -> 150 Chlorine.

Refine 125 Chlorine -> 250 Salt.

Refine 250 Salt + 250 Nitrogen -> 250 Kelp Sacs.

Refine 250 Kelp Sacs, 250 Condensed Carbon, and 250 crop of choice into 2400 Oxygen. This particular recipe is a bit slow, so i’d recommend splitting it up into 4 or even 8 refiners. Voila!

———————————————-

Okay, so let’s talk about those Stellar Extractor rooms and their little bugs? Here’s what i have personally encountered and how i’ve been able to work through them. If you know of other bugs and workarounds, please feel free to add them in the comments? Thanks! Anyway…

When you first build a Stellar Extractor room, it seems to be important to wait a few minutes until it produces at least one unit of something and then collect it. Otherwise it might not work right. This only needs to be done once, and that’s when you first build the room.

If you check your Stellar Extractor and it doesn’t have anything in it when it should, try going into the build menu, removing the room, and then replacing it. More often than not, the gathered materials have magically reappeared for me after doing this. I’ve only encountered this a few times ever, though, so your mileage may vary.

Finally, if you’d rather not deal with Stellar Extractor rooms at all, you don’t have to! Travel to any star system with water, hop in a starship, and scour the ocean floors with a Positron Ejector to collect the Kelp Sacs growing there. As a bonus, this will probably also get you a bunch of Cyto-Phosphate, Carbon, Salt, and a few other things.

Anyway, i hope you find this information useful. Good luck and have fun, fellow Travellers!

submitted by /u/ImmediateSeaweed
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Supergriefer Returns

Today was yet another day for the Unlaid Brigade to pop in and start blowing holes in me, despite my game being set to “no PVP.”

Same scenario as usual: I’m working on my base (Euclid galaxy, planet “Walkadj Beta,” near the “Ealpha Base” featured in the Anomaly) and suddenly a rookie griefer pops in and starts trying the “Neutron Cannon” trick. I wasn’t taking direct or splash damage, so I let him finish his tantrum till his mom called him to feed his pet rat or whatever.

The NEXT crotchsniffer, however, had an interesting trick. Suddenly I’m taking purple weapons fire inside my base, and NMS is yelping about “heat damage detected!” There was no one near me that I could see; it sounded like fire from a ship.

I have a series of teleports set up for just this lame situation; in a few seconds and six teleports later, I was nowhere NEAR where I was, and underground, to boot. No way could anyone track me without a search.

–WRONG–

The entire time I was hopping from one teleport to another, the weapons fire was on me the whole time. So, of course, I croaked. (This has to be a mod they sell to those underloved dudes who think Hot Pockets is a food group.)

So be aware: whatever trick these attention-monkeys are using, it doesn’t require line of sight. Or any skill whatsoever. (I hope you enjoyed your lil stiffie when you punched my clock, Flubber.)

For the record, I was able to grab a screenshot of this giggling feminine hygeine product. Or his gamer tag, at least. To the surprise of no one, his actual handle is “NMS Griefer.” On Xbox, I think? His icon is in my pic. He spends a lotta time on Walkadj Beta, taking people out and pawing at himself, I’m assuming.

I blocked and reported, of course, but man– these mods gotta go. It takes a special kinda “lame” to be douchey enough to ruin such a chill game.

https://preview.redd.it/r5rcyfgmfojc1.jpg?width=1242&format=pjpg&auto=webp&s=8118b46e30f461ee5896e894fbd4e77390ea222e

submitted by /u/PizzaRohz
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Community

Hexite

Hiya all so I can’t find the crashed freighter with Hexite on it. I know you’re meant to get co ordinariness when you install the consciousness bridge but I can’t find Hexite which I need for a refiner recipe. What animal secretes Hexite in their poo? …

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