PATCH 2018/08/17

NEXT PATCH 1.57 | 日本語パッチノート


BUG FIXES


  • 特定の船型を終了するときに惑星が発見タイムラインに追加されない問題を修正しました
  • プレイヤーがセンチネルの宇宙戦闘機の波の間に、脱出するためにパルスエンジンを使用できない問題を修正しました。
  • ベースの移動/削除後にベースのNPCワーカーが応答しなくなる問題を修正しました。
  • 水耕栽培のトレーで燃料の持続時間が大幅に延長
  • ノード数が多いシーンでXbox One Xがクラッシュすることを防止しました。
  • クリーチャーに関連したクラッシュを修正しました
  • 地形の生成に関連するクラッシュを修正しました
  • ゲームが最初に起動されたときにクラッシュすることがあるPCシェーダのコンパイルに関する問題を修正しました。
  • さまざまなパフォーマンスの改善
  • ロード時間の様々な改善(反復時間に対して約5〜10%改善、初期ゲーム負荷に対して30%改善)
  • 貨物船に建造することができる保管コンテナの数を間違って制限する問題を修正しました
  • 貨物基地の建設を妨げる可能性のある問題を修正しました。
  • シグナルブースターの「近くの建物」のスキャンが失敗する原因となる問題を修正しました。
  • 探査に焦点を当てたフリゲートがスキャナを充電できない問題を修正しました。
  • 損傷したフリゲートが完全に修理されないようにする問題を修正しました。
  • ロビーがPS4上で利用可能なゲームをすべて表示しない問題を修正しました
  • マークされたアイコンは、マークされたターゲットに到着すると自動的に消去されるようになりました
  • HUDがマーキングを必要としなかったアイコンをマークするように促すケースがいくつか修正されました
  • 船PvPの目標ロッキングの改善
  • プレイヤー船のHUDマーカーの外観を改善
  • 非常に特殊な状況でAnalyzer Visorを使用する際の視覚的な問題を修正
  • Steam Controllerのマッピングの改善
  • 青写真分析器から廃止された建物製品を削除しました。
  • 生物学的な恐怖と戦うときに戦闘音楽が誘発する
  • 生物的恐怖によって引き起こされるダメージをわずかに増加させた
  • セーブ/ロード後に遠征報酬が人工的に増加する問題を修正しました。
  • Personal Forcefieldを0%のチャージに配備できる問題を修正しました。
  • Mining Beamやその他の武器の効果がマルチプレイヤーで間違った色を表示する問題を修正しました。
  • Multi-Toolの画面がBlaze Javelinの誤った弾薬カウントを表示する問題を修正しました
  • 写真モードでマルチツールが見えない問題を修正しました。
  • パーソナルフォースフィールドが、Alt Weaponモードをサイクリングするときに永遠に残ってしまう問題を修正しました。
  • スプリント中に近接しているとアニメーションの不具合が発生する可能性がある問題を修正しました
  • 4K / 1440pモードでの雲の外観を改善
  • いくつかのエキゾチックなバイオームの視覚的改善
  • 宇宙ステーション技術商人の視覚的改善
  • 地下有毒ハザードの可視性の向上
  • 埋め込まれた技術モジュールの視覚的改善

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My take on 4.0

I’m just some random doofus who wants to add his two cents.

I grinded myself into a supergod with upgrades both in my tech and regular inventory using only my cargo and freightor inventory to house my items with two activated indium mines to source me effectively with infinite money. It felt like i had reached a gameplay dead end with nothing more to do. I built absurd things, walked across every kind of world they offer. The whole thing was turning stale for me. Less an adventure and more of a meditative drifter simulator. Still great and profound imo, but just stale.

When i jumped back in, after the update, my entire set up was a disgusting mess both in my suit inventory and my ship inventory as well. After an hour or two of sorting the mess out, i settled on a chosen setup. It was a bummer to have been nerfed, but i also think it was fun hunting for it all anyways. You knew, journey vs destination. That’s just me. If you disagree, that’s fine. I love you anyways.

I switched it from normal difficulty to a survival difficulty and ran some quicksilver missions and once more found myself feeling vulnerable to the elements and it really did breath a fresh sense of life into the game for me. Space battles had stakes again and storms were once again terrifying since i could no longer hide behind 3 layers of hazard protection.

Also nerfing the activated indium was a great move too IMO, because after bankrupting myself on shipspace slots (my goodness those are expensive) i find myself really appreciating once again the currency systems with running trade routes, building circuit boards, being a space pirate, and selling settlement production. I have a deep joy in being a space trader and the update made it feel like a meaningful challange again.

What makes it work so well for me is that they allow me to do it that way. My joy is not everyone else’s joy and it feels to me that they tried to account for that in the difficulty slides.

I get the frustration for the minmax nerfs and i appreciate the expression of frustration. Alot of hours were put into the grind and i get how it feels like a massive stab in the back. However, i doubt HG actually did this in bad faith. I’m sure they’re working on a way to account for it and fix it. No doubt, they see the backlash.

The thing is, I’ve never seen a franchise do something like this before, in the sense that they built a game then spend the next 6 years building heavily unto itself. In a way, it feels like HG is flying blind through a model entirely of their own creation and mistakes can and will be made. In the past they have been made. Outlaws hit players with entirely too many pirate attacks, then they fixed it. Endurance lacked ramps in freighters and they eventually added them in. People wanted space whales. We got space whales. They’re listening, and I’m sure they’ll find a way to make it right.

I see what they tried to do, and they fell on their face for a lot of people, but there’s no doubt in my mind they’ll pick themselves back up and take care of you. I have faith in them.

submitted by /u/Fun_Adeptness_7801
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Yes, apparently, Derelicts now do this.

Given the fixed nature of the tech on Derelicts, you’d expect this to correlate the also, right?

No, on this run I discovered the Derelict was in actual fact a B Class.

Derelicts can give Reactors of any Class, don’t get fooled by this please 🙏😊

submitted by /u/PSN-RoadkillRabbit
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Dragonsreach (Skyrim)

She’s bang on 3000 pieces, but here is my recreation of Dragonsreach from the Skyrim games. I wanted to make the dungeons but there just wasn’t the space unfortunately! I hope you enjoy! Shes in Eissentam, glyphs on one of the pictures. su…

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